poniedziałek, 19 sierpnia 2013

19.08.13 poniedziałek - Gdy młodzieniec usłyszał te słowa, odszedł zasmucony, miał bowiem wiele posiadłości Mt 19,16-22

Mt 19,16-22
Pewien człowiek zbliżył się do Jezusa i zapytał: Nauczycielu, co dobrego mam czynić, aby otrzymać życie wieczne? Odpowiedział mu: Dlaczego Mnie pytasz o dobro? Jeden tylko jest Dobry. A jeśli chcesz osiągnąć życie, zachowaj przykazania. Zapytał Go: Które? Jezus odpowiedział: Oto te: Nie zabijaj, nie cudzołóż, nie kradnij, nie zeznawaj fałszywie, czcij ojca i matkę oraz miłuj swego bliźniego, jak siebie samego! Odrzekł Mu młodzieniec: Przestrzegałem tego wszystkiego, czego mi jeszcze brakuje? Jezus mu odpowiedział: Jeśli chcesz być doskonały, idź, sprzedaj, co posiadasz, i rozdaj ubogim, a będziesz miał skarb w niebie. Potem przyjdź i chodź za Mną! Gdy młodzieniec usłyszał te słowa, odszedł zasmucony, miał bowiem wiele posiadłości.

Medytacja
Jezu, Ty wiesz, że tylko oddając Ci wszystko co mamy, możemy być prawdziwie wolni i dojść do Twojego Królestwa. Nic nie powinno nas przecież od Ciebie odsuwać, odgradzać, ani Ciebie nam zasłaniać. Spraw, abyśmy potrafili wyrzec się wszystkiego, aby pozyskać Ciebie.

2 komentarze:

  1. nie wiem jakim zbiegiem okoliczności, ale wpisałem dzisiaj w google: "sprzedaj wszystko co masz" (wiedziałem, że to z ewangelii) i trafiłem na tą stronę. i się okazało, że to ewangelia na dziś. hmmm

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma zbiegów okoliczności :-) Duch Swiety działa :-) zapraszam codziennie :-)

    OdpowiedzUsuń