sobota, 9 listopada 2013

11.11.13 poniedziałek - Byłoby lepiej dla niego, gdyby kamień młyński zawieszono mu u szyi i wrzucono go w morze, niż żeby miał być powodem grzechu jednego z tych małych Łk 17,1-6

Łk 17,1-6
Jezus powiedział do swoich uczniów: Niepodobna, żeby nie przyszły zgorszenia; lecz biada temu, przez którego przychodzą. Byłoby lepiej dla niego, gdyby kamień młyński zawieszono mu u szyi i wrzucono go w morze, niż żeby miał być powodem grzechu jednego z tych małych. Uważajcie na siebie. Jeśli brat twój zawini, upomnij go; i jeśli żałuje, przebacz mu. I jeśliby siedem razy na dzień zawinił przeciw tobie i siedem razy zwróciłby się do ciebie, mówiąc: żałuję tego, przebacz mu. Apostołowie prosili Pana: Przymnóż nam wiary. Pan rzekł: Gdybyście mieli wiarę jak ziarnko gorczycy, powiedzielibyście tej morwie: Wyrwij się z korzeniem i przesadź się w morze, a byłaby wam posłuszna.

Medytacja
Jezu, jak wiele razy jesteśmy zgorszeniem dla innych? Nazywam się chrześcijanami, a wybieramy sobie tylko te przykazania, które nam najbardziej pasują i są wygodne. Głosimy, że chodzimy do kościoła, spowiadamy się, a mieszkamy ze sobą przed ślubem. Spraw Jezu, abyśmy nigdy nie usłyszeli od Ciebie słowa "Obłudnik"!

1 komentarz:

  1. Prowadź mnie, Panie,
    swą drogą odwieczną

    EWANGELIA- Łk 17,1-6

    http://biblijni.pl/czytania/2267_slowa_ewangelii_wedlug_swietego_lukasza.html


    Trzy różne tematycznie pouczenia
    przekazuje nam dzisiejsza Ewangelia:
    o zgorszeniu, o przebaczeniu i o wierze.

    Zgorszenia - nie potępiam,
    nie obrażam się na tych,
    którzy z powodu zgorszenia nie są w stanie
    dalej ufać Jezusowi.
    Nawet, jeśli sam Jezus tłumaczy, że
    "niepodobna, aby nie przyszły zgorszenia",
    to rozumiem ich wrażliwość,
    ich radykalne sądy.

    Przebaczenie - Chyba lepiej jest czasami
    nie chcieć, by ten, który zawinił,
    zwrócił się do mnie z prośbą o przebaczenie.
    Gdy "On" uczynił mi zło, gdy o nic mnie nie prosi,
    gdy nasze relacje są zimne i obojętne,
    wtedy jest łatwiej.
    Bo jak można przebaczyć siedem razy w ciągu dnia,
    jak można przebaczać zawsze?
    Wiara ?
    Czy ja mam wiarę (choćby, jak ziarnko gorczycy)
    czy raczej żyję w założeniu, "że przecież wiarę mam" tylko,
    że trochę za mało.

    .. I jeśliby siedem razy na dzień zawinił
    przeciw tobie i siedem razy zwróciłby się do ciebie,
    mówiąc: żałuję tego, przebacz mu.

    „Przymnóż nam wiary – wołają apostołowie
    w dzisiejszej ewangelii. Nam czasem może także
    tak właśnie trzeba będzie zawołać,
    aby spełnić obowiązek upomnienia braterskiego.

    Módlmy się słowami „Przymnóż nam wiary”,
    aby nasza wiara była jednocześnie
    wiernością i zaufaniem Bogu.

    Jezu, co ja bym zrobił bez Ciebie?
    Bez Ciebie jestem nikim, więc proszę bądź przy mnie.
    .Podaj mi Swą dłoń, kiedy upadnę kolejny już raz
    .. daj mi odczuć Swą miłość,
    kiedy kolejny raz zostanę skrzywdzony,
    okaz Swe miłosierdzie,
    kiedy kolejny raz przyjdę do Ciebie ze słowami
    "Ojcze zgrzeszyłem .wybacz mi".
    Wybacz mnie Panie,żeby na nowo zaufał.
    Amen.

    OdpowiedzUsuń