piątek, 27 kwietnia 2012

27.04.12 piątek - Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim J 6,52-59

J 6,52-59
Żydzi sprzeczali się więc między sobą mówiąc: Jak On może nam dać /swoje/ ciało do spożycia? Rzekł do nich Jezus: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie spożywali Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie. Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez Ojca, tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie. To jest chleb, który z nieba zstąpił - nie jest on taki jak ten, który jedli wasi przodkowie, a poumierali. Kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki. To powiedział ucząc w synagodze w Kafarnaum.
Medytacja
Jezu, pozostałeś z nami tutaj tak dosłownie, tak namacalnie, tak fizycznie. Chcesz tak dosłownie wnikać w każdego człowieka i przemieniać jego wnętrze, jego myśli, czyny, motywacje. Chcesz przemianiać nas na swoje podobieństwo, bo tylko wtedy osiągniemy prawdziwe szczęście. Jezu, dziękujemy Ci za dar Eucharystii, za Twoją przemieniającą obecność, która umacnia nas w drodze do Ciebie..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz